HOME PRAVIDLA

KALENDÁŘ

BODOVÁNÍ REGISTRACE DOWNLOAD

FACEBOOK

Štěpán Paulát a tým Race X vítězi Rally Monte Carlo

Rally Monte Carlo je minulostí! První závod sezony RBR-CUP 2024 odjelo celkem 135 jezdců a do cíle dorazilo 131, ale bez superally pouze 58 úspěšných jezdců. Velký počet jezdců odpadl na nové zkoušce Peyre Winter, která se ukázala jako velmi náročná a bohužel pár jezdců zde zastavila i chyba na trati za to se jim omlouváme. Pro další průběh sezony bylo přijato nové pravidlo ohledně použití nových rz s tím, že nová rz použitá během závodu musí být venku online minimálně 7 dní a nebo mít 8 průjezdů v testu pro všechny jezdce. Celkově se s problémy na trati ozvala čtveřice jezdců, ale vzhledem k počtu ostatních budou výsledky Rally Monte Carlo počítány za celou soutěž.

Absolutním vítězem Rally Monte Carlo se stal jezdec týmu Race X Štěpán Paulát s vozem Citroen C3 WRC a jeho náskok byl 45s na obhájce titulu Martina Bujáčka s Toyotou Yaris WRC. Pro bronz si dojel Pavel Steiner s dalším Citroenem a ztrátou 7,8s na druhou pozici. Těsně pod podiem skončil Mateusz Koralewski s továrním Forde Fiesta WRC a pátý byl už vítěz skupiny RC2 Mateusz Polok s vozem Hyundai i20 N Rally2, TOP6 uzavřel Tomáš Buriánek s tovární Toyotou. Sedmý nejlepší a druhý ve skupině RC2 to je skvělý výsledek Mariusze Chrasciny a hned za ním dojel vítěz skupiny WRC Tomáš John se svým Citroenem C4 WRC. Devátý absolutně a bronzový v RC2 byl David Vanda a TOP10 uzavřel Roman Zbořil s továrním vozem Hyundai.

V rámci poháru RC1 Trophy se raduje z výhry Mario Juhas s vozem VW Polo R WRC před Jakubem Bujáčkem a Lukášem Večeřou. Pohár vozidel RGT jela na Monte čtveřice jezdců a vyhrál Michal Dzjapek s Porsche před Petrem Kučerou skoro o 5 minut, bronz bere Tomáš Procházka. Pohár vozidel skupiny RC4 vyhrál Kajetan Chrascina před Michalem Hejlem a Alexem Kulhánkem, Kajetan se stal zároveň vítězem mezi juniory. Historic cup vyhrál po hezkém výkonu Aleš Komínek se Subaru Impreza 555, druhý dojel s větší ztrátou Michal Pavlíček a bronz si vyjel Jozef Mydliar.

Skupina RC1 kopíruje absolutní pořadí do čtvrtého místa, pátý byl Tomáš Buriánek a šestý dojel v rámci skupiny Roman Zbořil. První tři nejlepší jezdce v RC2 už známe z pozic v TOP10 absolutní klasifikace a čtvrté místo bere Radim Krejčík před Davidem Hrbáčkem a Tomášem Hoppem.

Ve skupině RC3 vyhrál na Monte Jindra Španěl s vozem Ford Fiesta Rally3 a jeho náskok na druhého Lukáše Cipryse byl 18,4s! Bronz si vyjel Michal Sklenařík se ztrátou lehce přes minutu. Další pozice získal Jirka Jaroševský, Jakub Cebulski a šestý dojel Max Kahánek. Vítězeného Tomáše Johna v rámci skupiny WRC už známe z absolutní klasifikace, hned za ním dojel se ztrátou bezmála 3 minut Michal Dohnal a bronz ukořistil Vláďa Kubíni až na Powerstage. Čtvrtý dojel Petr Kašpárek před Danielem Frajdou a Frantou Davidem.

V týmech vyhrál suverénně nový tým Race X WRT se ziskem 429 bodů, druhý byl IS Racing s 315 body a třetím nejlepším týmem se stal Palmira RBR Team s 297 body. Do nejlepší pětky mezi týmy, která zaručuje tovární tým a vůz pro další sezonu se vešel ještě Fados Motorsport a M&R Racing Team.

TOPlist

MartinB